SAPERE BH: Četvrti modul P4C edukacije – Kanton Sarajevo

Osnaživanje nastavnika/ca za kritičko mišljenje ključno je za uspješnu kurikularnu reformu. U okviru UNIGEM projekta nastavnici/e se pripremaju da kritički promišljaju pitanja rodne ravnopravnosti, izgradnje mira, dijaloškog razrješavanja problema i druge važne teme. Završni P4C trening je realizovan za nastavnike/ce u KS u periodu 22-23. avgust, 2022. godine, a vodile su ga:

  1. prof. dr. Zilka Spahić Šiljak, programska direktorica TPO Fondacije,
  2. mr. sc. Elmana Cerić, koordinatorica SAPERE BH programa,
  3. mr. sc. Sedžida Hadžić, saradnica Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo,
  4. mr. Dragana Koprivica, nastavnica Franjevačke klasične gimnazije Visoko.

Nakon dvodnevne realizacije simulacija, polaznici_e su pokazali stečeno znanje nakon prethodna tri, intenzivna modula sprovedena od februara do maja, 2022. godine. Učitelji/ce su realizovali filozofska propitivanja jedni sa drugima, prema P4C metodi, nakon čega su diskutovali o izazovima nastalim u pripremi i provedbi simulacije. Znanje će prenositi u matičnim školama na svoje kolege i učenike kroz replikacione treninge i redovnu nastavu.

U okviru propitivanja nastavnici/e su propitivali pitanja poput da li uvijek tvrdoglavost dovodi do uspjeha, da li je moguće biti “normalan” i drugačiji u isto vrijeme, da li uvijek postupamo pravedno, da li učenjem dolazimo do mudrosti itd. Pitanje o kojem su otvorila intenzivna diskusija je pitanje “Može li čovjek biti sretan kad napusti svoju domovinu”? Filozofskim propitivanjem učesnici/e su argumentovano diskutovali, navodili primjere te pitali jedni druge koliko dijele pojedine stavove i mišljenja.