P4C U SEDMOJ OSNOVNOJ ŠKOLI SARAJEVO – ,,Međusobno uvažavanje – različitosti“

Kanita Granov, učiteljica u Sedmoj osnovnoj školi u općini Ilidža, održala je drugo filozofsko propitivanje dana 10.05.2022. na odjeljenskoj zajednici VIII-3 razreda. Kako izgleda kada učiteljica posjeti bivše učenike/ce donosimo u nastavku teksta.

Metoda ,,Filozofija za djecu – P4C“ primjenjiva je na svim nivoima obrazovanja i među učenicima/ama različitog uzrasta. Primarno, učiteljica Granov vodi učenike/ce III razreda, ali se javila želja za filozofskim propitivanjem među starijom grupom kako bi se napravila usporedba mlađih i starijih.

Nakon opuštajuće igre i edukativnog filma kao stimulusa, učenici/e prelaze na stvaranje velikih ideja iz kojih su nastala kreativna pitanja te se dešava da na dva pitanja postoji jednak broj glasova što iziskuje preglasavanje. U konačnici, filozofsko pitanje je glasilo: ,,Koliko naša osjećanja utiču na naše razmišljanje?“ Pitanje je aktualno na ovom uzrasnom nivou, te je bilo nezaobilazno da se spomenu simpatije i osjećanja nakon raskida veze.

Propitivanje je bilo interesantno i proizašli su različiti zaključci. Posebna zapažanja imao je i sam osvrt časa, taj evaluacijski dio koji je dobio visoke ocjene kod starije grupe filozofa/kinja kojima je prijeko potreban poticaj za slobodno iznošenje misli, ideja i prijedloga, upravo iz prostog razloga što se u ovoj uzrasnoj dobi formira stid od javnosti kao veliki izazov kod izlaganja.

Učenici/e su zaključili da im se sviđa ovako drugačiji, inovativniji i relaksirajući način rada u kojem itekako osjećaju da su tim koji djeluje prema zajeničkom cilju, da se mnogo više uvažavaju, nadopunju bez obzira na različitosti mišljenja, osjeća se poštovanje i u nižoj mjeri neugodnost pri javnom govoru.

Ovakva djelovanja nastavnog osoblja pokazuju trud i zalaganje te motiviranost da vertikalnom linijom daju doprinos različitom uzrastu kroz odgojno-obrazovano djelovanje i još jednom dokazuje humanost poziva prosvjetnog rada.