P4C u Petoj osnovnoj školi Sarajevo – Životinjske zagonetke

U Petoj osnovnoj školi Sarajevo nastavnica engleskog jezika, Ajla Aljović, održala ja čas upotrebom Filozofija za djecu P4C metode. Učenici/e su diskutovali o životinjama, prijateljstvu, emocijama – kako ljudskim, tako i životinjskim.

Fokus časa je bio i na pravilnoj upotrebi glagola can/can’t (mogu/ne mogu). Pravila koja su usvojena na početku su: Radimo kao tim; Poštujemo jedni druge; Pažljivo slušamo druge; Podignemo ruku kada želimo govoriti; Vjerujemo u sebe; Dajemo sve od sebe; Budite kreativni; Prije svega, zabavite se.

Nakon uspostavljanja pravila, učenicima/ama je rečeno da pogledaju papire na kojima su napisane motivacione poruke i pročitaju ih, što je kreiralo opuštenu atmosferu. Velike ideje koje su učenici/e predložili na osnovu stimlusa – slike Tom i Džerija, su: prijateljstvo, ljubav, emocije, posvećenost, rivalstvo, odanost, porodica, predrasude. Predložena filozofska pitanja bila su: Da li životinje imaju emocije? Koja je razlika između biti usamljen i biti sam? Koja životinja predstavlja prijateljstvo? Šta je prijateljstvo? Da li je prijateljstvo druga riječ za ljubav? Izglasano filozofsko pitanje je: Šta je prijateljstvo? Na kraju propitivanja učenici/e su dali kratki osvrt na 4C pitanja.

Ovaka način rada je bioizuzetno dobro prihvaćen od strane učenika/ca. Proširili su vokabular, ponovili osnove gramatike kroz, kako to učenici kažu, “igru” i “slobodan čas bez nervoze i pritiska”. Djevojčica koja radi po IPP bez asistenta/ice u nastavi je također aktivno učestvovala u radu.

Učenici/e su se oslobodili treme i straha da će ih neko osuđivati ako pogriješe, dizanje ruke i dodavanje loptice onome ko će sljedeći pričati je imalo pozitivne efekte. Loptica je na sebi imala nacrtanog lika koji se smije.

Osim toga, učenicima se sviđa što su mogli gledati jedni druge u oči što je nastavnica u jednakosti s njima. Istakli su da bi voljeli i na ostalim predmetima učiti na ovakav način i da bi to imalo više efekta u usvajanju gradiva.