Simpozij P4C: Zlatni jubilej – refleksije, perspektive, izazovi

U okviru EMIL projekta 24.08.2022., u Sarajevu, organiziran je jednodnevni međunarodni simpozij Filozofija za/s djecom P4/wC: Zlatni jubilej – refleksije, perspektive, izazovi. U čast Matthew Lipmana koji je prije 50 godina započeo primjenu P4C metode u obrazovanju učenika/ca i nastavnika/ca, a koja se danas primjenjuje u preko 60 zemalja širom svijeta.

Izlagači_ce na simpoziju bili su:

  1. doc. dr Bruno Ćurko (Hrvatska) – Utjecaj Lipmanove filozofije za djecu na projekte udruge Mala filozofija,
  2. mr. sc Elmana Cerić (Bosna i Hercegovina) – P4C i kurikularna reforma: učenje i podučavanje za 21. stoljeće,
  3. prof. dr Marjan Šimenc (Slovenija) – Filozofija za djecu: postignuća i izazovi,
  4. prof. dr. Patricia Hannam (Velika Britanija) – Matthew Lipman: zajednica istraživača (propitivanja) i zašto kritičko mišljenje nije dovoljno,
  5. mr. sc Sedžida Hadžić (Bosna i Hercegovina) – Filozofski kapaciteti kod djece u bosansko-hercegovačkom školskom sistemu,
  6. prof. dr. Zilka Spahić Šiljak (Bosna i Hercegovina) – Uloga P4C-a u unapređenju interkulturalnog i međureligijskog učenja.

Online putem priključila se i prof. dr. Patricia Hannam, certificirana trenerica SAPERE UK Instituta u Londonu, koja je podučavala grupu prvih bh. trenera_ica u periodu 2018-2020. godine i zahvaljujući njoj SAPERE BH je napravio svoje prve korake. Profesorica Hannam govorila je o počecima P4C metode i o radu Matthew Lipmana.

Izlaganje uvaženog prof. dr Marjan Šimenca s Univerziteta u Ljubljani potaklo je prisutne na diskusiju. Profesor Šimenc govorio je o postignućima i izazovima P4C metode kroz vlastito iskustvo. Prof. dr. Zilka Spahić Šiljak prikazala je rezultate projekata ETOS i EMIL koji za cilj imaju razvoj kompetencija nastavnog kadra za rad sa djecom. Nastavni kadar, kroz aktivnosti projekata, razvija vještine za poticanje kritičkog, kreativnog, kolaborativnog i brižnog mišljenja, međureligijskog dijaloga itd.

Izlaganje uvaženog doc. dr Brune Ćurke, sa Sveučilišta u Splitu, prikazalo je rad njegove Udruge “Mala filozofija”. Pitanje koje je otvorilo diskusiju je: “Zašto ste vi učitelj?” Odgovori prisutnih su različiti: Učimo djecu neke vještine; učimo ih čitati, pisati, računati; volimo kreativan rad, itd. Zajednički zaključak bio je ,,Učitelji i učiteljice imaju važnu ulogu u djetetovom životu. Oni ih uče životno važnim vještinama.“

Izlaganje su pripremile i uvažene trenerice SAPERE BH programa, Elmana Cerić i Sedžida Hadžić. Oba izlaganja su se osvrnula na primjenu P4C metode u Bosni i Hercegovini. Izlagačica Sedžida Hažić, uposlenica Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja kazala je: ,,Vjerujem da je P4C metodologija dobro došla obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Kroz ovu metodu smo potakli djecu da razmišljaju, da kritički propituju stvari i usvajaju gradivo na novi, zanimljiviji način.”

Simpozij je bio prilika za diskusiju o primjeni i izazovima primjene P4C metode u Bosni i Hercegovini, ali i regionu. O njegovom uspjehu govori i veliki broj prisutnih osoba, među kojima je najviši broj prosvjetnih radnika/ca te produktivne diskusije i pitanja nakon sesija.

Simpozij su organizovale predstavnice TPO Fondacije u saradnji sa Ministarstvom za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo.