Projekt svjetski etos u školi: Održan prvi trening nastavnika/ca i pedagoga/ica Tuzlanskog kantona

U okviru projekta „Svjetski etos u školi: Integracija svjetskog etosa u odgojno-obrazovne strukture i procese u Bosni i Hercegovini“, iza kojeg je svojom stručnom i financijskom pomoći stala i Zaklada svjetskog etosa iz Tübingena, stručni tim TPO Fondacije iz Sarajeva – Alen Kristić i Sedžida Hadžić – održali su prvi trening nastavnika/ca i pedagoga/ica Tuzlanskog kantona u subotu i nedjelju 29. i 30. 11. 2014. u Tuzli.

Ovaj trening predstavlja poseban oblik odgojne teorije s jasnim pragmatičkim pravcima djelovanja u stvarnom životu. Na treningu su bili prisutni: 21 nastavnik uglavnom iz oblasti društveno-humanističke grupe predmeta, jedan član iz Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta TK, stručni savjetnik za obrazovanje Pedagoškog zavoda TK Tuzla Izet Numanović, te projektna asistentica TPO Fondacije Ivana Krstanović.

Alen Kristić je nastavnike/ce uveo u sam pojam etosa te održao predavanja na teme „Svjetski etos: Kućni red globaliziranog svijeta“, „Svjetski etos kao pedagoški projekt“, „Svjetski etos – židovsko, kršćansko, islamsko i filozofijsko utemeljenje“, „Svjetski etos i dijalog religija“, „Svjetski etos u BiH – kontekstualizacija i primjene“ te „Svjetski etos u našoj školi: perspektive, mogućnosti, primjeri“. Sedžida Hadžić je nakon svog predavanja „Moguća primjena i kontekstualizacija načela i vrijednosti svjetskog etosa u bosanskohercegovačkom društvu“ počela s demonstracijom dvostrukih sati. Prvi dvostruki sat funkcionira kao uvod u temu i bavi se osnovama svjetskih religija i pojmom „etosa“. Drugi dvostruki sat je usmjeren na priznate i osobne predodžbe o vrijednostima i razmatra vrijednosti u spisima svjetskih religija. Treći dvostruki sat naročito se bavi koncepcijom zajedničkog etosa, a učesnici se upoznaju s „projektom svjetskog etosa“. Četvrti dvostruki sat promišlja o sačinjenom etosu u kontekstu aktualnih religijskih i društvenih tema. Naglasak je stavljen na problemski sklop „terorizam – kršćanstvo – islam“ i Biblija i Kur'an. Nakon svakog dvostrukog sata urađeno je duplo zaključivanje te osvrt na sve dimenzije realizacije tog dvostrukog sata.

Prema Izetu Numanoviću, vrijednost edukacijskih sadržaja u najvećoj mjeri predstavlja teza da je čovjek mjera svih stvari, čovjek, ma kakav da jest, čovjek, odakle god da jest, čovjek bez obzira na genealogiju njegovog porijekla, čovjek kao ovosvjetska sveta stvar/biće čije se vrijednosti moraju njegovati, čije se razlike moraju uvažavati i u različitim životnim situacijama, čovjek kao biće kojeg se mora pomagati i upravljati, ako ne zarad današnjeg čovjeka, tada zarad budućih generacija koje će svoje dobro graditi na rezultatima vrijednosti koje mi uspostavljamo. Stručni savjetnik Numanović nadalje ističe da su upravo to elementi koje su sjajni predavači u jednom strogom didaktičko-metodičkom ritmu, u fazama i etapama cjelodnevnog rada, uspjeli predstaviti, a da trebamo etos shvatiti kao riznicu ljudskih mogućnosti da svijet učinimo boljim.

Opći cilj ovog treninga upoznavanje je nastavnika/ica i pedagoga/ica srednjih škola sa svjetskim etosom te njihovo osposobljavanje da načela i vrijednosti svjetskog etosa na stručan i sustavan način posreduju svojim učenicima i učenicama. Kasnije su nam se pridružili i program direktorica TPO Fondacije Zilka Spahić šiljak, projektna koordinatorica Monja šuta Hibert, kao i sam ministar prof. dr. Mirsad Kunić koji je u potpunosti podržao ovaj projekt. Obuka je realizirana uz suglasnost Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona, a uključen je i Pedagoški zavod Tuzlanskog kantona prema preporuci ministra, prof. dr. Mirsada Kunića. Učesnici su dobili certifikate da su uspješno završili dvodnevnu obuku – nastavna cjelina „Svjetski etos u školi“.

FOTO GALERIJA