P4C U OŠ ,,PODLUGOVI“ – Dijeljenje je lako, to zna svako

Da se u svim nastavnim predmetima, pa i u matematici, može primjenjivati metoda ,,Filozofija za djecu – P4C“ dokazala je učiteljica Muamera Masnopita. U Osnovnoj školi ,,Podlugovi“ u općini Ilijaš, dana 01. aprila, 2022. učenici/e su kroz književni tekst diskutovali o matematičkoj oblasti: dijeljenje.

Nerijetko se učenici/e kroz školovanje pitaju zašto je meni matematika bitna, da li će mi nekada trebati? Stoga je ključno, u najranijem uzrastu, djeci približiti matematičke pojmove i učiniti ih zanimljivnim. Suhoparno, ex cathedra predavanje, demotiviše učenike/ce i ostavlja posljedice takve da učenici stvaraju odbojnost prema određenom predmetu.

Stimulus za filozofsko propitivanje o dijeljenju bila je priča „Medvjedići na izletu“ koja govori o (ne)pravednom dijeljenju bombona. Potaknuti konfliktnom situacijom u priči, učenici/e su formirali filozofsko pitanje: ,,Da li je važnije prijateljstvo ili bombone?“ Diskutovali su o važnosti prijateljstva, kako dijelimo (igračke, hranu, slatkiše) sa prijateljima, kako se prijateljstvo može pokvariti, isticali su vlastita iskustva itd. Dok su glasali za pobjedničko filozofsko pitanje učenici/e su koristili bombone koje su na kraju času pravedno podijelili.