DRUGA RADIONICA SVJETSKOG ETOSA ZA OSNOVNE ŠKOLE SREDNJOBOSANSKOG KANTONA

Podsjećanje na univerzalne etičke vrijednosti u današnjem ubrzanom načinu življenja toplo su pozdravili nastavnici i nastavnice druge radionice Svjetskog etosa za nastavnike/ce osnovnih škola SBK koja se održala u Vitezu. Učesnici/e su istakli da ETOS predstavlja važan segment svakodnevnog življenja, samo što se o tome vrlo rijetko promišlja na taj način. Poštivanje i uvažavanje drugog i drugačijeg su etičke norme koje se odnose na sve pojedince i pojedinke, a to je upravo svakodnevni život. Predstavnici Islamske zajednice i Katahetskog ureda, gostujući predavači dr. Nezir Halilović i dr. sc. don Anto Ledić ovom prilikom su istakli da su svi prisutni/e počastvovani i privilegovani što imaju priliku da čuju, upoznaju i vide koliko je to univerzalnih, zajedničkih i svakodnevnih stvari koje nas povezuju, a o kojima rijetko razmišljamo. Tokom dvodnevne radionice nastavnici i nastavnice su u sklopu radnih zadataka koji podrazumijevaju rad u grupama izveli nekoliko performansa o nasilju oslikavajući svakodnevnu stigmatizaciju na osnovu različitosti koje nosimo. Performanse su završili prijedlogom kako prihvatiti drugog i drugačijeg, prepoznavajući ono što je dobro u njemu/njoj uz riječi i stihove pomirenja. Osim edukativnog sadržaja, radionice Etosa donose i nova sklapanja prijateljstva, koja su oplemenjena zagrljajima, razmjenom međusobnih kontakata, pozivima na zajednička putovanja i sl. Na ovaj način ETOS Inicijativa pružila je još jednu mogućnost za saradnju i dijalog, a druge će zajednički kreirati sudionici ovih seminara uz podršku i mentorstvo tima TPO Fondacije i Etos trenera: mr. sci. Izeta Numanovića i Amele Petričević.

Nakon uspješno realizovane prve radionice iz oblasti svjetskog etosa za osnovne škole u Srednjobosanskom kantonu, ovog vikenda (24. i 25.02.2018.) u Vitezu je održana i druga radionica. Univerzalne vrijednosti života koje su temeljni koncept svjetskog etosa trebaju se integrirati u sve obrazovne strukture.

Tuzlanski tim: mr. sci. Izet Numanović i Amela Petričević su svim prisutnim učesnicima/cama ovog seminara predstavili cilj, temeljne koncepte kao i važnost integracije ovog projekta u nastavno-obrazovne procese u Bosni i Hercegovini. Zahvaljujući uspostavljenoj suradnji sa Rijasetom islamske zajednice Bosne i Hercegovine kao i Katehetskim uredom u Bosni i Hercegovini, kvaliteti ovog seminara je dodatno doprinijelo gostujuće predavanje dr. Nezira Halilovića i dr. sc. Ante Ledića koji su tematizirali temeljna utemeljenja svjetskog etosa u monoteističkim religijama Bosne i Hercegovine.

Implementacijom SE radionice za osnovne škole prisutni nastavnici/ce su mogli/e upoznati se sa potencijalima i važnosti svjetskog etosa, te upoznati se sa nekim od interaktivnih metodologija rada u oblasti podučavanja djece i mladih. Tokom rada prisutni nastavnici/ce su imali priliku raditi i pripremati ogledne časove na različite teme kao što su: Ljudskost kao temeljni poziv za svakog čovjeka, Mogućnosti izrade razrednog i školskog etosa, Kultura tolerancije i istinoljubivosti itd.

Na koncu dvodnevnog druženja, rada i razgovora svi prisutni su dobili ne samo certifikate već i veliki broj korisnih publikacija i didaktičkih materijala kako za vlastite potrebe tako i za cjelokupan školski kolektiv. U završnom dijelu učesnici/e su podijelili svoje izazove s kojima se trenutno suočavaju, i koji im predstavljaju pitanja na koja do sada nisu imali odgovor kao što su: zajednički suživot, ljudskost, univerzalne ljudske vrijednosti, učešće vjerskih zajednica na mikro i makro razini, utjecaj politike s ciljem razjedinjavanja, kriva tumačenja i interpretacija religija od strane vjerskih službenika koje društvo prihvata bez propitivanja, samo su neke od tema koja su u polju izazova, a o kojima su imali mogućnost da diskutuju protekla dva dana. Na kraju, učesnici/e su inicijativu Etos ocijenili pozitivno jer doprinosi boljoj mogućnosti života, a posebnu važnost i značaj su posvetili publikacijama koje su dobili navodeći da će im koristiti u budućem radu, ali u njima mogu naći neke od odgovora na teme koje im predstavljaju životne izazove.