TPO Fondacija je u okviru ETOS inicijative dodijelila grant projektu pod nazivom ''Znanjem do razumijevanja''. Učenici dobi od 15 do 18 godina iz četiri škole: Gimnazije ''Maarif Koledž'', Opće realne gimnazije sv. Josip, Medicinske škole katoličkog školskog centra i Treće gimnazije učestvovali su u navedenom projektu. Pridružili su im se kasnije i učenici Srednje škole primjenjenih umjetnosti. Projekt koordinatorice su bile Sedžida Hadžić i Selvira Mašnić. Projekt se implementirao od maja do novembra 2019.
Primarni cilj projekta bio je podizanje svijesti o različitosti u školi i svijetu kroz razvijanje vještine promatranja, kritičkog mišljenja i kreiranja dobrog okruženja za učenje gdje se afirmira raznolikost uz uključenje lokalne zajednice, roditelja, nevladinih i religijskih organizacija.
Održane aktivnosti:
Aktivnost 1. Radionice o podizanju svijeti o različitosti. Radionice su vodili Selvira Mašnić, Miroslav Bagara i Sedžida Hadžić. Učesnici su imali priliku upoznati teorijski i praktični okvir pojmova etike, tolerancije, otvorenosti i solidarnosti. Posebna pažnja je bila usmjerena na pojmovima identiteta, interkulturalizma i multikulturalizma. Učesnici su pogledali edukativni film sa YouTube Ted Talks koji je bio motivacionog karaktera.
Aktivnost 2. Upoznavanje učenika sa konceptom Home Work prostora za učenje. Interaktivne radionice su vodili Selvira Mašnić, Ivan Perić, Senada Salihović i Sedžida Hadžić uz Mirzu Rastodera. Učenici su pogledali poučni video iz kršćanske teologije koji govori o otvorenosti, solidarnosti, toleranciji i etičnosti Isusa Krista. Nakon radionica, održana je plenarna sesija o pitanjima: šta je zajedničko monoteističkim religijama? Trebamo li se u BiH više uvažavati međusobno? Pita li nas zlatno pravilo koje smo vjere ili nacije? Trebam li mijenjati svijest o tome ko je moj bližnji? Potom su za kraj učenici imali interaktivne vježbe unaprijeđenja timskog rada.
Aktivnost 3. Sakralno naslijeđe – učionica u srcu Sarajeva: Katedrala Srca Isusova, Gazi Husrev – begova džamija, Crkva sv. Ante i Aškenaska sinagoga. Selvira Mašnić, Sedžida Hadžić i Ivan Perić su realizirali obilazak sakralnih objekata u centru Sarajeva. Posjetom ovim objektima, učenici su empirijski upoznali njihove kulturne, religijske i estetske vrijednosti te su sagledali komponente po kojima su ove religije kompatibilne. Kroz upoznavanje sa navedenim objektima, učenike su upoznali: don Anto Meštrović, Abid Mujkić i fra Marinko Pejić s tim da su sakralni objekti mjesto susreta.
Za gledanje videa koji opisuje ovu aktivnost, kliknuti ovdje:
Aktivnost 4. Umjetnost kao univerzalni jezik – likovna radionica. Učenici su naučili da kroz stvaralački proces i promišljanje o temi interkulturalnosti kao komparativnoj prednosti oblikuju likovne radovne koristeći različite tehnike na osnovu kojih su poslali poruke radosti i ljepote življenja u glavnom gradu BiH. Pored toga, učenici su uvidjeli da umjetnost predstavlja zajedničko naslijeđe čovječanstva i da treba da bude priznata i afirmirana za dobro sadašnjih i budućih generacija.
Ovim je projektom direktno educirano 30 učenika dok je indirektno educirano 250 učenika završnih razreda prilikom distribucije informacija i poziva na sudjelovanje u projektu. Osnaženo je 8 nastavnika za međureligijski dijalog, dok su svi nastavnici škola učesnica projekta informirani o projektu kroz Nastavnička vijeća i stručne aktive.
Videa koji opisuje ovu aktivnost: https://www.facebook.com/watch/?v=539085060186272