P4C – FILOZOFIJA ZA DJECU: Metode učenja i podučavanja za unapređenje kritičkog mišljenja

Priručnik za nastavno osoblje osnovnih i srednjih škola “P4C – FILOZOFIJA ZA DJECU: Metode učenja I podučavanja za unapređenje kritičkog mišljenja” autorica Elmane Cerić i Melike Šahinović i autora Seada S. Fetahagić je proizašao iz programa SAPERE BIH koji promovira i afirmiše filozofiju za djecu kao metodu i pristup u učenju i podučavanju, s ciljem razvoja vještina mišljenja, komunikacije, kao i izgradnje samopouzdanja i unapređenja cjelokupne ličnosti. P4C ili Filozofija za djecu koju je razvio Matthew Lipman, temelji se na sokratovskoj metodi propitivanja i konceptu „zajednice filozofskog propitivanja“ (Community of Philosophical Inquiry) Johna Deweya.

Filozofija za djecu je metoda propitivanja koja se temelji na promišljanju filozofskih/velikih pitanja i koncepata, refleksiji i argumentiranju koji vode ka unapređenju vještina mišljenja, oblikovanju I mijenjanju stavova, njegovanju vještina propitivanja: kritičkog, kreativnog, kolaborativnog i brižnog/empatičnog mišljenja za što se često koristi engleska skraćenica 4C (critical, creative, collaborative, caring).

Ovaj priručnik je namijenjen nastavnicima koji rade u osnovnim i srednjim školama, kao i pedagozima i drugim školskim radnicima. On nudi jednostavne upute, pravila, prijedloge i pojašnjenja koji se mogu koristiti u pripremi i realizaciji časova s ciljem postizanja veće efikasnosti i uspjeha na intelektualnom, emocionalnom i društvenom razvoju svakog djeteta. S ciljem unapređenja obrazovnih programa u BiH, kroz integraciju metoda filozofije za djecu u promociji kritičkog mišljenja kod djece i mladih, TPO Fondacija je dizajnirala program edukacije nastavnika i materijale na bosanskom jeziku.

Ovaj priručnik će, prije svega, pomoći nastavnicima da unaprijede kapacitete i metode rada u prenošenju gradiva predviđenog NPP-om, a i da pruže podršku učenicima u razvoju kritičkog mišljenja.